AnnemarieBeverwijk.reismee.nl

Eerste schooldag en onwijs verkouden :-(

Mijn eerste schooldag aan de International House of Vancouver is een feit!

Vanorgen vroeg werd ik al gewekt door de brandweer, er was vlakbij namelijk brand uigebroken... Wat een herie maken die dingen zeg..

Frown

Naja, gisteravond al werd ik geconfronteerd met een verstopte neus en vannacht ben ik echt verkouden geworden geloof ik. Heel de dag heb ik rondgelopen met een volgestopt hoofd. Gelukkig heb ik een neusspray meegebracht.

Om kwart voor 7 stond ik onder de duoche en daarna heb ik samen met Anne Marie een boterham gegeten. Naja, samen... Dat wil zeggen dat ik een boterham heb gegeten en Anne Marie drie koppen koffie en drie sigaretten tot zich heeft genomen haha. Ze is overigens erg onder de indruk van mijn eetlust 's morgens, maar ik kan er niks aan doen.Als ik opsta heb ik gewoon trek. Vervolgens zat ik om 8 uur in de Seabus. Ik kan zeggen dat het leuk is, via een catamaran naar de andere kant van de stad. Eenmaal aan de andere kant ben ik in de eerste de beste bus 50 gestapt (ik heb translink gebeld en zij vertelden mij dat ik die moest nemen) maar je raad het al: dat was nu precies de verkeerde. Uiteindelijk was er geen man over boord want de buschaffeur heeft me zo dicht mogelijk bij de school afgezet en ik hoefde nu alleen nog 10 min te lopen. Zo kwam het allemaal toch nog goed, haha.

Eenmaal op de talenschool werden we ontvangen in een klaslokaal waar alle nieuwe studenten van deze week ontvangen werden. Ik kwam terecht naast Anna uit Duitsland. Toen we er allemaal waren heeft de leraar eerst een test afgenomen omhet niveau te testen. Nadat alle testen afgenomen waren (en dat duurde tot 11:00) werden we ingedeeld in niveau's. Nu zit ik in de klas met een aantal andere mensen uit Europa, Brazilie en Japan.

Toen alles klaar was voor die ochtend werden we uitgenodigd voor een wandeling om de omgeving te verkennen rond de talenschool. Ook kregen we een opdracht die we moesten maken in groepjes van 4. Het was grappig maar helaas hebben we niet gewonnen.

Nadat de rondleiding afgelopen was zijn we nog met z'n vijven naar down town Vancouver gegaan: Nico uit Frankrijk, Anna uit Duitsland, Silvia uit Italie en nog een jongen uit Zwitserland. (Ik kon zijn naam echt niet verstaan, haha.)

Eigenlijk zijn we allemaal rond dezelfde leeftijd en dat maakt het eigenlijk wel zo leuk. Anna en ik hebben als samen met de jongens besloten om mee te doen met een bike-ride door Stanley Island en waarschijnlijk gaan we dit weekend mee meteen dagtrip naar Victoria (Vancouver Island) of Whistler Mountain. Op zondag gaan we misschien een Whale watch doen. Maar goed, dat zien we allemaal wel weer.

Aangezien iedereen best moe was zijn we daarna naar huis gegaan. Op dit moment lig ik op bed met een neusspray binnen handbereik en trachitol. Straks gaan we (hopelijk) eten, want ik moet eerlijk zeggen dat Anne Marie niet echt een ster is in het huishouden regelen. (Mam, als je de haren hier zou zien zou je accuut weer weg willen). Maar op de een of andere manier slaag ik er in om er omheen te kijken en ik probeer mijn eigen stekkie zo schoon mogelijk te houden. En al met al heb ik nog geboft want Sylvia verblijft bij mensen die nog 6 andere studenten herbergen en de jongen uit Zwitserland woont in de garage, haha.Ook die mensen hebben nog 5 andere studenten in huis.En als je dan wilt koken ofzo...

Naja, het verhaal is alweer zo lang geworden. Ik ga Anne Marie vragen of ze hulp nodig heeft. Hetmoet niet gekker worden, op dit moment is ze aan het stofzuigen. Ik vind het twijfelachtig.....

Nou, spreek jullie gauw weer, ik probeer morgen op een fatsoenlijke tijd voor jullie even op Skype te komen ok?

Veel liefs van mij.

Reacties

Reacties

Nathanya van Houten

Hoi Annemarie,

Wat goed om te horen, dat je het naar je zin hebt! Wat een mooie onderneming! Ik ben erg benieuwd naar nieuwe verhalen. Ik zal de gehele reis volgen via deze weblog. Ik wens je een heel gezegende tijd toe en je kunt het!

Ik hoop je snel na jouw reis ook "live" te spreken!

Tot gauw!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active