AnnemarieBeverwijk.reismee.nl

Hoera, geen spierpijn!

Hoe is het mogelijk dat ik na de ander half uur topsport van gisteren gisteren niet eens spierpijn heb? Ik heb geen idee. Misschien komt het omdat het klimmen toch iets meer op je uithoudingsvermogen aankwam dan alleen spierkracht hoewel ik mijn benen wel voelde tijdens de klim, vooral vanwege de verzuring. Als het om uithoudingsvermogen draaide kan het wel kloppen want mijn hart heeft ook overuren gemaakt haha.

Maar goed, ik heb het prima overleefd dus vandaag alleen een beetje uitgeslapen tot 8 uur. Daarna ontbeten, gedouched, aangekleed en zelfs nog een wasje gedraaid voordat ik de deur uit ben gelopen (!) op weg naar de Seabus. Onderweg zelfs nog een Starbucks en een extra cranberrie muffin gekocht. Daarna gewoon naar school maar na C class ben ik eerst richting China Town vertrokken. Ik moest namelijk nog een extra tas hebben en die heb ik daar aangeschaft. Dit omdat de prijzen daar aanzienlijk lager zijn dan bijvoorbeeld in Gastown of Downtown. Ik heb er zelfs nog $5,- extra afgekletst haha. Toen nog even rondgekeken maar ik moet zeggen dat ik me er erg avontuurlijk voelde want China Town is eigenlijk de slechtste wijk van Vancouver. Ook al was het overdag, er liepen ook nu genoeg vreemde types rond om je een onveilig gevoel te geven. Dit is namelijk de wijk van de verslaafden, de dealers en andere ongure types. En waarschijnlijk komt het ook een beetje doordat ik blond ben want dan val je meer op en proberen ze oogcontact te zoeken. Maar het credo is: negeren en doorlopen. Bovendien loopt en rijdt er een boel politie rond en beveiliging bij bijvoorbeeld banken wanneer je wilt pinnen. Dus echt onveilig is het niet, maar echt prettig is het ook niet.

Het slechtst is echter de straat die Gastown van Chinatown scheidt, Hastingsstreet. Daar moet je 's avonds echt niet komen, net als in de rest vanChinatown trouwens. Dat is dan ook de enige plek die je moet vermijden want verder is Vancouver misschien wel een van de veiligste steden ter wereld.

Veder heb ik de rest van de middag en nu aan het begin van de avond alvast een beetje besteed aan het inpakken en ik vind het nu alweer verschrikkelijk. Hoewel waarschijnlijk minder erg dan wanneer je thuis moet inpakken omdat je dan moet kiezen haha. Nu maak ik me alleen druk om het gewicht van alles.... Al die kadotjes ook...

Maar goed. Vanavond feestje in de pub maar weet nog niet zeker of ik erheen ga want vanmorgen begon mijn maag te protesteren. Waarschijnlijk vanwege het onregelmatige eten en dat het meestal toch wat vetter dan ik gewend ben. Ik begin nu ook een beetje heimwee te krijgen naar de 'doe-maar-gewoon' keuken van Nederland. Gewoon lekker gekookte aardappeltjes met een flinke schep verse groenten en een gewoon stukje vis inplaats van alles gebakken in liters vet en enorme stukken vlees en te zout brood. Geen wonder dat de helft van de mensen een te hoge bloeddruk heeft en overgewicht. Aan de andere kant, gezond eten is hier vooral heel duur en dan kan ik me voorstellen dat je moet kiezen. Maar goed, wij zijn het gewend dus krijg je er op den duur genoeg van.

Dus vanwege mijn buik is het misschien een goed idee om een beetje te relaxen en gewoon het vuurwerk te bekijken (Mexico!) en dan een beetje op tijd te gaan slapen. Morgen ga ik een fiets huren en fietsen naar Stanley Park. De fies huur ik hier op Londsdale avenue en dan neem ik hem mee op de Seabus. Vandaar fiets ik naar Stanley Park (of ik neem de bus want voorop de bussen hebben ze hier enorme fietsenrekkenzodat je je fiets er zelf op kunt zetten en op die manier veiliger het stadsverkeer dooorkomt, heel grappig gezicht).

Ik ga nog even genieten van mijn laatste daagjes en tot het volgende verhaal!

Reacties

Reacties

Mama en papa

Zo geen spierpijn da's mooi, nog een weekje dame en dan sta je weer op schiphol tijd is voorbij gevlogen he, zo ben je maanden aan het plannen en zo is het weer voorbij, maar troost je kunt altijd weer terug. nog even new york doen en dat is ook leuk zeker nu je engels perfect is geworden. vergeeet niet je extra koffer met kadootjes in te checken. groet Mama en Papa

Alice

Hey Annemarie!

Nog heel veel plezier deze laatste daagjes in Vancouver! En alvast heel veel plezier in New York!
Je kan in ieder geval terug komen met mooie herinneringen als ik al je verhalen zo lees!

Groetjes Alice!

Arja Onderdelinden

Hallo Annemarie,

Terug van vakantie zie ik al jouw mailtjes. Ik wist helemaal niet dat je dit allemaal van plan was. Een hele onderneming hoor.
Je hebt al heel wat meegemaakt. Ik kan me voorstellen dat je straks niet echt uitgerust bent na deze vakantie.
Geniet nog maar van deze laatste week en tot in augustus.

Groetjes, Arja

dieja kramers

Ha Annemarie,

wat een waanzinnige foto`s, en die beer ......geweldig.
Wat moet jij een hoofd vol met indrukken hebben. Volgens mij heb je extra vakantie nodig om bij te komen en alle indrukken te verwerken.
Veel plezier in New York en tot in augustus......gewoon weer op school.

groeten

Dieja

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active