AnnemarieBeverwijk.reismee.nl

TOEFL ?

zowaar op tijd op school vandaag. Ondanks bad traffic again ben ik er in geslaagd om op tijd te komen voor mijn eerste les. Eliza was ziek en daarom kwam Rachel haar vervangen. En dat doet ze waarschijnlijk morgen weer.

Weer eerst gramatica gehad en dit keer over de past, present en future. Daarna weer spreekoefeningen en luisteroefeningen. Tijdens de oefeningen omtrent luisteren kregen we een video te zien over de stampeed in Calgary die elk jaar gehouden wordt en waar veel mensen op af komen omdat ze zo van koeien, paarden en boer zijn houden. (Of een van deze dingen). Omdat het over bareback rodeo rijden ging kwam een van de koreaanse jongens (Puck is zijn internationale naam) met een feitje over het mishandelen van paarden... Iets met touwen, vasbinden en zo mee...horrable. En nu is ons huiswerk om uit te zoeken waarom ze dat nu eigenlijk precies doen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat nauwelijks durf.

Tijdens de pauze hebben Anna en ik sushi gedeeld en dit was de eerste keer dat ik dit echt lekker vond. Groot mysterie: we vonden stukjesaardappel in de sushi.(?) Ook hebben we bedacht dat het misschien voordeliger en beter is voor ons om vanaf volgende week TOEFL classes te gaan volgen. Je krijgt dan aan het eind een certificaat die je toegang kan verlenen aan internationale universiteiten en het zegt meer over je behaalde niveau en wordt mer gewaardeerd door toekomstige werkgevers. Er zijn veel mensen die dit nodig hebben voor hun studie voor volgend jaar. Ik heb het natuurlijk nietecht nodig maar als het kan waarom dan niet. en de cursus is beter georganiseerd en meer verdiepend,iets wat ik nu mis in de lessen.

Goed, Anna en Nicohadden natuurlijk D class en omdatik moest wachten heb ik samen metHannes een koffie gehaald bij de Star Bucks.(Hannes volgt ook geen D class)We hadden een mazzeltje want om de een of andere reden (we konden het zo snel niet helemaal begrijpen ) was er iets waardoor we een kadopas kregen van de Starbucks voor de volgende keer. Haha.

Nadat Anna en Nico ook klaar waren zijn we vertrokken naar een strand waar we de hele middag hebben vertoefd. Nico en Hannes hebben zelfs gezwommen in de oceaan! Brrrr.

Anna en ik hadden geen bikini bij dus wij hebben maar een dutje gedaan in de zon. (studenten huizen en host family's zijn niet goed voor je slaap). Hannes en Nico hebben ons voorbeeld gevolgd want die hadden de nacht ervoor een feestje waardoor ze maar 4 uur slaap hebben gehad.

We zijn trouwens weer iets te weten gekomen over host family's want bij Hannes thuis serveren ze 's morgens heerlijke droge rijst. Hij is nu een trouwe klant van de Subway aan de overkant. van de straat bij school....

Vanavond heb ik alleen gegeten want Anne Marie had bezoek uit Schotland (type witte gympen, witte sportsokken tot over de enkels en een polo) , een hele aardige man! Onder het eten werd er gebeld, de moeder van Caio. Of alles nog goed was met hem. Ja tuurlijk, hij doet het goed vertelde ik. Wat bleek, ze was enorm ongerust want hij neemt z'n telefoon niet op en ze belt hem al twee dagen.... Uiteindelijk is het allemaal weer goed gekomen.

Morgen is het alweer vrijdag en dat betekent de laatste schooldag voor deze week. Aan het eind van de middag hebben we een Icecream party. Zaterdag is er ook een feestje op school maar we moeten nog even zien hoe we dat doen want Anna en ik moeten alweer om 6:45 bij de seabus staan voor de trip naar Seatle

Undecided

Al met al is alles toch best geslaagd hier!

Cool

Reacties

Reacties

Elise

Hi there,

Zag dat je mij ook een linkje hebt gestuurd van de website...
De foto's zien er goed uit en je hebt het er zo te lezen wel naar je zin =D
Ben gisteren teruggekomen uit London.
Nog langs de Big Wheel geweest, remember that one?
En weer een hoop nieuwe dingen tegengekomen.
Afijn, jij daar natuurlijk ook.
Fijne tijd in Vancouver!
Ik bedoel,.. studeerse!
;-)



Greets, Elise

margreet

Hey,

Je hoeft je niet te vervelen lees ik!! Lekker druk programma. Ga je ook nog paardrijden daar? Op een quaterhorse bijvoorbeeld, kun je lekker een sliding maken. Ik ben trouwens op die Stampede in Calgary geweest. Was wel erg gaaf hoor en ik heb niks gezien van afgebonden onderdelen....... Veel succes en plezier en ik lees wel weer!

-x-
Margreet

Marianne

hoi Annemarie,
Leuk om te lezen hoe je je vermaakt zo ver van huis,ik heb de indruk dat het prima gaat., weer eens heel wat anders en je komt gehersespoeld engelssprekend terug, aan zo"n curses heb je wat.Ik blijf je volgen ben benieuwd wat je allemaal meemaakt.
een lieve groet van ons allemaal
je tante marianne uit zierikzee.

Margreet

pfff, hier heb ik eidelijk het einde van de werkdag gehaald. Valt niet mee hoor, met 28 graden werken. Gelukkig hebben we wel airco.
Krijg je straks alles wel weer mee terug naar NL, na al dat geshop ;-)

Margreet

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active