AnnemarieBeverwijk.reismee.nl

Vuurwerk!

Gisteren zijn de vuurwerkcompetities begonnen hier in Vancouver. Een groot spektakel waaraan verschillende landen meedoen en waar waanzinnig veel mensen op af komen. Vooral English Bay was gisteravond afgeladen met mensen.

Wij hadden op school een feestje met om 10 uur het vuurwerk bekijken vanaf het dak van de school. En het was een erg gezellige avond! Om half tien zijn we met z'n allen naar het dak vertrokken. En koud! Gelukkig had ik twee vestjes meegebracht. Anna was opeens weer super down maar na een half uurtje kletsen kon ze weer lachen. We hebben enorm genoten van de mooie show en wat misschien nog wel mooier was: het uitzicht wat je hebt vanaf het dak op de rest van de stad! Al die lichtjes, het gaf een heel speciaal gevoel. Ook een gevoel van: wat een geluk dat ik hier kan zijn! Het voelde even heel bijzonder!

Na het vuurwerk zijn we nog even blijven hangen op het dak tot we er afgestuurd werden door Jeff. Beneden ging het nog even door mar ik besloot om niet al te laat naar huis te gaan omdat ik de laatste seabus nog te pakken wilde krijgen. Aangezien ik de enige ben die naar North Vancouver moet hebben Anna en de jongens me naar de bus gebracht en gewacht tot die arriveerde. Erg lief want ik voelde me eerstnogal ongemakkelijk zo in mijn eentje. Achteraf had ik me er geen zorgen over hoeven maken want er waren nog bizar veel mensen op straat en alles is hier heel goed geregeld en beveiligd. Ook op het Waterfront station was erg veel politie aanwezig om te helpen en de boel in de gaten te houden. Maar ik moet zeggen dat ik me geen seconde onveilig heb gevoeld. En de mensen hier vinden het de normaalste zaak van de wereld om laat nog een bus te nemen.

Al met al was ik nog steeds (te laat) thuis en tja, de wekker ging weer om 7 uur...

Mijn donderdag is dus niet zo noemenswaardig geweest. Ik ben naar school geweest (vraag niet hoe ik heb volgehouden zo moe was ik) maar iedereen was uitgeput dus dan valt het niet zo op. Na school zijn we maar naar Englisch Bay gegaan (alles was al keurig opgeruimd!) om op het strand bij te komen en te slapen. Nu ben ik thuis, heb ik even thee gedronken met Anne Marie en nu gaan we chinees eten.

Morgen heb ik de boat party en dan zien we wel weer verder.

Tot gauw, dan kan ik jullie hopelijk vertellen over onze whale watch en over mijn bezoek aan Whistler!

Reacties

Reacties

Margreet

Hey,

Ik dacht dat je naar Vancouver ging om hard en serieus te studeren :-) Ik wist niet van het bestaan van een vuurwerkcompetitie af. Het klinkt ook echt als iets uit de Donald Duck, maar lijkt me wel fantastisch om mee te maken. En ach, wat dat studeren betreft...als je alle dagen engels spreekt met je vrienden leer je ook een hoop!!
Veel plezier bij de walvissen. Lijkt me ook erg spannend en leuk!!

Liefs,
Margreet

Marianne Botter

Ahum ik was in de veronderstelling dat je in Amerika zat, maar het is natuurlijk Canada...
Ik hoop dat de walvissen zich laten zien!
groetjes
Marianne

Papa

Ik geloof dat je het mooie van varen nu ook te pakken hebt heel anders dan met de auto van a naar b he, jammer van de walvissen, heb je geen garantie gekregen? vaak kun je een tweede keer mee tegen gereduceerd tarief ik zou het zeker navragen, prachtige foto's ik denk dat ik er ook maar weer eens naar toe moet.
xx papa.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active