AnnemarieBeverwijk.reismee.nl

Boatparty en Whale Waching

Heey allemaal!

Helemaal enthousiast en zoutigkruip ik achter de computer om diit verhaal te schrijven.

De laatste paar dagen zijn hectisch maar ook zeker vol met hoogtepunten geweest! Ok, al ben ik helemaal plakkerig van het zout en de wind, ik begin toch eerst bij het begin.

Gisteren (vrijdag) was eigenlijk niet mijn beste dag van deze hele onderneming. Het begon 's morgens al met het missen van de eerste boot naar de overkant. Daarna kwam ik in er in de tweede boot (waarop ik een half uur heb gewacht) achter dat ik mijn huiswerk was vergeten en gezien Kim daar heel streng op is heb ik de eerste boot weer terug genomen. Eenmaal thuis was Anne Marie nogal verrast en dat kan ik me wel voorstellen. Toen weer terug gehold (allemaal heuvels he! kun je nagaan hoe mijn conditie nu is

Cool
) en net de derde waterbus gehaald! Daarna naar de bushalte gerend twee blokken van North Front Station (weer heuvel op!) en daar gewacht op bus 10. Helaas voor mij kwam er geen bus 10.... Na een half uur kwam er eingelijk een bus met nr 10 Granville op de voorkant aan. Daar ingestapt (ondertussen Anna drie keer gesmst dat ik A klas zeker ging missen en waarschijnlijk ook een gedeelte van B klas) en wat gebeurt er op de Granvillebrige? De bus stopt er mee..... Andere buschaffeurs erbij en met z'n allen aan de bus staan sjorren (geen idee wat er was) en na een kwartiertje deed ie het weer. Toen, eindelijk om 11 uur stapte ik dan de school binnen om vervolgens een normale schooldag te beleven. Na C klas direct naar huis gegaan (alles ging ok nu) een douche genomen, wat gegeten en gehold naar de waterbus voor de boatparty. Onderweg kwam ik er achter dat het ticket nog in mijn portomonee zat (die had ik maar thuis gelaten voor het gemak) dus weer terug gerend. Daarna natuurlijk seabus gemist kwartier gewacht. Ondertussen Anna weer gesmst dat we elkaar zouden ontmoeten bij de skytrain. Gelukkig is die erg snel dus dat leverde geen problemen op. Een probleem was echter wel het vinden van de boot! We hebben het zeker 6 mensen gevraagd en uiteindelijk zijn we met nog een paar mensen op de boot terecht gekomen. Maar het was ook niet erg duidelijk aangegeven en zelf mensen die hier wonen wisten het niet. Inmiddels was het al bijna 8 uur (boarden was eigenlijk om 7:30) toen we eenmaal aan boord waren en zagen dat er meer studenten van onze school kwamen. Daarna een prachtige tocht door de haven van Granville, onder de Lion's Gate Bridge en door de haven waar alle vrachtschepen komen. Ondertussen enorm veel lol gehad. Massa (uit Japan) had twee heinekens op ($7,50 p/s)!! en die was al heel vrolijk haha. Het enige vervelende was datik er aan het einde van de avond, toen ik wilde weten hoe laat het was, achter kwam dat mijn horloge weg was
Surprised
Ik heb het al eens eerder gehad dat het ding van mijn arm gleed omdat de sluiting los was gegaan maar in principe mankeerde er helemaal niets aan!Toen ik aan Nico, Anna, Massaen Hannes vertelde dat ik mijn horloge was verloren hebben ze me eerst nog geholpen met zoeken maar helaas voor mij is er niets gevonden. Gelukkig was ie niet zo duur maar toch vind ik het erg jammer want ik was er toch aan gewend en ik vond 'm erg leuk. Maar ik heb me er niet door laten weerhoudener van tegenieten want er waren leuke mensen, leuke muziek en een prachtig uitzicht op de haven van Vancouver.

Na de boatparty zijn we naar de Roxy gegaan, een club in down town. Anna was eerst nog wel onzeker want de door policy's zijjn hier wel wat strenger dan in Nederland en ze droeg gympen...Eemaal aangekomen bleek er een gigantische rij te staan van wachtenden. Onze troef was echter Hannes want die kent daar iemand die ons heeft doorgelaten. Echter, we moesten wel wat bijbetalen.. Maar toch! Binnen bleken er nog meer mensen van IH te zijn. Ondanks de gezelligheid ben ik niet te laat naar huis gegaan want moest weer vrij vroeg op voor de whale watch!

En zo kwam het dathet eindelijk zaterdag werd, de grote dag!

Om 11:45 stonden Anna en ik bij het verzamelpunt samen met nog 10 andere studenten. Na ongeveer een kwartier lopen kwamen we bij het kantoor aan van de maatschappij die de trips verzorgt. Daar aangekomen moesten we ons in grote, rode pakken hijsen. In die pakken is het aan de wal enorm zweten geblazen want warm en diik en er zitten reddingsvesten in. Toch zijn ze op zee super want ja, je vangt veel wind en er stond een aardige bries.

De boot was een grote, gele zodiac met twee gigiantische motoren er op. Onze gids was Dan. Aan boord konden we onze spullen die we onderweg nodig hadden in grote zakken stoppen, de rest moest onder de banken. Het eerste stuk was nogal rustig, we moesten eerst de haven uit. Vlak voor het begin van Stanley Park moesten we onze pakken goed dichtdoen want de snelheid ging omhoog en de golven werden hoger (flinke bries, zo'n windkracht 6 stond er op zee) Eigenlijk vond ik het super leuk want met zo'n grote snelheid tegen de wind in geeft echt wel een kick! Eenmaal onder Lion's Gate Bridge ging de snelheid nog meer omhoog en gingen we richting het Noorden. De hele trip was zo ontzettend mooi dat ik het eigenlijk niet in woorden kan omschrijven, dat moet je zien. Ik heb het geprobeerd vast te leggen op foto's maar dat is bijna niet te doen. Onderweg zijn we veel arenden tegen gekomen, sommigen waren aan het jagen. Ook hebben we veel zeehonden en zeeleeuwen gezien. Na twee uur kwamen we echt op open water, de oceaan. Enorme tankers en containerschepen kwamen we tegen wat weer de nodige extra golven opleverde (kicken!) en daarmee ook de nodige zout-douches.

We hebben nog zo'n uur gezocht op open water en later nog in de baai van Horse Shoe Baymaar helaas hebben we helemaal geen walvissen of zelfs maar dolfijnen kunnen zien. Waarschijnlijk mede door de heftige wind waardoor je ze amper kunt zien. Ondanks de prachtige natuur en alle arenden en zeehonden enzo waren we toch wel een beetje teleurgesteld. Drie uur op zee en geen een zeezoogdier gespot! Maar hoe dan ook een fantastische ervaring en iets wat ik nooit meer zal vergeten! De natuur is hier zo ontzettendmooi en nog zo puur, en de oceaan is zo prachtig, een fantastishe ervaring!!!

Hoe dan ook, na die drie uur zijn we weer teruggekeerd naar de haven en moesten we alle charmante rode pakkenweer inleveren.

Daarna ben ik naar huis gegaan want was best moe van alles en moet morgen weer vroeg op voor mijn trip naar Whistler. Anne Marie heeft een taxi gebeld voor mij want er zijn geen Seabussen zo vroeg op zondag.

Ik ben heel benieuwd naar alles en hou jullie zeker weer op de hoogte!

Veel groetjes,

Annemarie.

P.s. De foto's zal ik zo snel mogelijk toevoegen, daar heb ik nu geen tijd meer voor, dus blijf de site in de gaten houden!

Reacties

Reacties

Michel

Wat een druk weekend :) Wel ontzettend jammer dat je geen walvissen heb kunnen spotten.
Veel plezier in Whistler.

En de groetjes van me pa & ma. ( die zijn niet zo handig met computers :s )

Margreet

Als je nog even door blijft hollen heuvel op heuvel af kun je je inschrijven voor de marathon van New York. Heb je gelijk weer een reden om een tripje te maken. Jammer van die walvissen, ik zat echt op de foto's te wachten, maar ja, misschien komt er nog een gelegenheid. Wel stoer met zo'n zodiac. Ik heb dat wel eens gezien op tv. Dat zag er heel spectaculair uit.
Heel veel plezier in Whistler, ben benieuwd wat dat weer voor een avontuur gaat worden!

Groetjes,
Margreet

margreet

Hele mooie foto's. Ik heb ze net samen met mijn moeder bekeken.

AngélA

Hoi :-)

Leuk om je blog te lezen.
Jammer dat je geen walvissen heb gezien.
Is een seabus net zoals een waterbus?

knuffels sjil

Tante Marianne

Hoi Annemarie,
Weer een berichtje uit zierikzee, nou jij maakt heel wat mee zeg, maar ik moet zeggen dat het hier ook niet saai is.
fokko hangt boven in de mast van een groot zeilschip, margreet gaat de wadden op met een tweemaster, en ik heb mijn biesen gepakt en vertek naar het verre oudorp, dus ik wil maar zeggen wij zijn druk in beweging, je moeder komt woensdag een dagje op bezoek op de camping en je vader gaat met fokko zeilen, je bent weer op de hoogte van ons drukke bestaan ik wens jou nog veel mooie dagen toe en veel plezier , ik heb genoten van je verhaal en de prachtige foto's liefs je tante.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active