AnnemarieBeverwijk.reismee.nl

Spierpijn...

Soms zijn er dingen die vreselijk en ongelooflijk prachtig tegelijk zijn. Zo ook mijn ervaring vanavond met Grouse Mountain. Ze noemen Grouse Mountain ook wel de Peakof Vancouver. En ja, wanneer je boven bent is het uitzicht op Vancouver inderdaad ook prachtig.

Maar de weg er naar toe... Wanneer je er aan begonnen bent, heb je meteen spijt. Dit is namelijk een kuitenbreker eerste klas. De weg naar de top is niet eens extreem lang maar meer moeilijk. Dit omdat het geen echt pad is maar meer een enorme trap met treden gemaakt van stenen, boomstronken, gravel, aardeen ga zo maar door. Soms is het ook behoorlijk stijl waardoor je, wanneer je bij het eerste bordje bent aangekomen dat je vertelt dat je op een kwart bent, het liefst terug wilt omdat je niet gelooft dat je lijf dit aan kan. Ook ik kreeg spijt maar ik kon het mezelf niet aandoen om te stoppen. Ik ben de uitdaging aangegaan dus wil ik het ook afmaken! Dus gewoon maar doorgeploeterd. Ondertussen gingen steeds meer mensen die ook waren meegekomen vanuit school terug. Toen ik eenmaal (na anderhalf uur en toch welenigzins hijgend als een paard) boven kwam bleek dat ik samen met maar7 anderen de top had gehaald door te klimmen. Om het maar even aan te geven: we begonnen met 20....

Cool

Als je het niet gelooft, bekijk dan maar de foto's en als ze een beetje wazig overkomen doordat mensen met hun handen wapperen komt dat omdat er nogal veel muggen waren die het leuk vinden om ons te storen. En niet geheel onbelangrijk: we hebben de top bereikt na 1 uur en 35 minuten. Ter vergelijk: sommige mensen doen dit als hobby (?) en ik geloof dat er een record is van rond de 40 min... Maar dat heb ik slechts opgevangen dus misschien is het nog wel minder (of meer).

Maar goed. Nu ben ik weer beneden, veilig en al en fris onder de douche vandaan. Dat laatste was ook wel nodig was ik had letterlijk geen droge draad meer aan mijn lijf.... En ik ga nu gauw maar eens slapen want misschien dat het helpt tegen de spierpijn die gaat opkomen.

Undecided

Morgen zal ik de foto's toevoegen, dan kunnen jullie ook het kiekje bekijken die ik heb genomen van de bruine beer

Laughing
!

Reacties

Reacties

Margreet

Dat klinkt als topsport! Kun je niet ergens gaan zwemmen dat wil nog weleens helpen tegen hele erg spierpijn.
Ik denk dat je ook op tijd moet vertrekken voor de bus, want rennen zit er de komende dagen niet in, vrees ik ;-)

Annika

Zooo, wat een sportieve dingen onderneem jij allemaal. Je maakt wel optimaal gebruik van je tijd daar. Groot gelijk! Kus Annika

Frits en Annette

Hallo Annemarie we lezen dat je echt al heel veel mee hebt gemaakt.Wel hele verschillende dingen mooi hoor de natuur daar. We kunnen ons voorstellen dat je erg geniet.
Leuk ook om zo bij te blijven wat je allemaal mee maakt we kijken uit naar je volgende avontuur.Liefs Frits en Annette

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active